Mindre og mindre overlades til tilfældighederne
Det er blevet let at tjekke hvordan et sted er, inden man besøger det. Det er uanset om det gælder rejsemål, restauranter, hoteller eller noget helt fjerde. Der er ikke meget der bliver overladt til tilfældighederne, når det kommer til oplevelser af den ene eller anden slags.
Vi tjekker webshopspå trustpilot og lignende inden vi handler, vi går på tripadvisor og tjekker restauranterne og hoteller inden vi booker, og kigger gerne lige om en frisør har fået gode anmeldelser på Facebook inden vi booker en tid. Der er med andre ord ikke længere meget der bliver overladt til tilfældighederne.
Tripadvisor er blevet den rejsendes bedste ven
Der findes ikke mange, der rejser meget, som ikke har Tripadvisor app’en installeret, så man let lige kan se, hvad der er værd at besøge i området, uanset om man skal finde en restaurant i Odense eller et hotel i Tokyo, så får man det man skal bruge og kan se hvordan andre har bedømt det og se en masse billeder.
Overraskelsens glæde forsvinder
Det fjerner en del af den glæde der kan være i at blive overrasket. I gamle dage var det altid spændenden når man tjekkede ind på et hotel. Man skyndte sig at se hvordan værelset så ud, hvordan badeværelset var indrettet, hvordan var udsigten og en slags ting. Nu har vi set alle de ting på forhånd, og man kan nærmest kun blive negativt overrasket, da man allerede har dannet sig et indtryk.
10 gode for hver dårlig
Et af de problemer som mange hoteller og restauranter står med, er at der er mange der er lynhurtige til at anmelde en dårlig oplevelse, men hvis de har haft en god oplevelse skal der meget mere til før de deler den. Ofte siger man lidt populært sagt, at der skal ti gode oplevelser til en dårlig. Netop derfor kan det også være svært at få et retvisende billede alene ud fra apps.