Brug smartphone til at organisere
Der er ingen tvivl om at smartphonen er en hjælpende hånd i dagligdagen og det er ingen undtagelse hvis du er virksomhedsejer. Det nogle gange kan virke uoverskueligt at holde styr på alle virksomhedens gøremål, hvad enten det omhandler lager, salg eller kunder. Dette skyldes, at de forskellige kategorier i de fleste tilfælde kræver forskellige systemer, hvorfor de ligeledes ofte er spredt. Der findes en lang række systemer som kan hjælpe med at holde dig opdateret, læs med her.
Benyt et samlet system
I en virksomhed er der mange ting som bare skal fungere og en masse beslutninger, som skal tages. Det kan gøres langt nemmere ved at samle alt fra økonomistyring, salg, erp og marketing og kunder under et og samme system, hvilket vil gøre det mere overskueligt at drive virksomhed. Tjenesten Dynamics 365 er en forretningssoftware, som er udviklet af Microsoft og som også fungere på mobil, så du kommer til at være synkroniseret på desktop og smartphone 24/7. Derudover kan du også selv bestemme hvem af dine medarbejdere som skal have adgang til de mange forskellige projekter, så du hele tiden kan følge med i hvad der sker.
Smartphonen er uden tvivl et rigtig godt redskab i mange sammenhæng, men kravet til at være på om online 24/7 sætter også sine spor. Derfor er det meget vigtigt at lave nogle faste regler omkring brugen af smartphone i fritiden. Flere undersøgelser viser af smartphonen kan være et stressende element og kan forsage længere varende sygdomme. Derudover kan telefonen også være et forstyrrende element i hverdagen for familien, da den stjæler utrolig meget opmærksomhed, som man eller ville have brugt på familien. Ligeledes er det en god idé at lave en medarbejderpolitik for brugen af smartphone i fritiden, så den enkelte medarbejder ikke føler sig presset til at være online og tilstede konstant.