Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Din smartphone er din bedste ven, når du skal i god form. Lige så god den kan være til at sluge din tid med Facebook og andet tidsfordriv, lige så god kan den være, når du skal i form. Der findes et utal af forskellige apps, som du med fordel kan gøre brug af, når du skal træne dig op og komme i bedre form.

Hvis du er i tvivl om, hvilke du skal hente, følger herunder 3 konkrete bud på apps, der egner sig til motion. Nogle af dem henvender sig specifikt til én sportsgren, imens andre fungerer fremragende til andre. I sidste ende er det op til dig at vælge den, du synes, er bedst i forhold til det, du skal træne op til.

#1: Endomondo

Endomondo er en danskudviklet app, som kan bruges til at registrere og tracke tid, når du dyrker motion. Du kan bruge den til stort set alle former for sportsgrene, hvorfor der ikke er begrænsninger på, uanset om du cykler, løber eller lignende.

Hvis du løber, er det naturligvis vigtigt, at du har et par gode løbesko, så du kan løbe optimalt, men det er mindst lige så vigtigt, at du kan måle din performance, så du kan forbedre dig over tid. Du kan finde løbesko her.

#2: Pacer

Pacer er en god app, hvis du skal begynde at komme i form. De fleste starter ud med at gå, og her er Pacer genial. Det er en skridttæller på steroider, hvor du kan deltage i forskellige konkurrencer om at komme til at gå mere. Du dyster med andre deltagere i det land, du befinder dig i, og du vil helt sikkert blive motiveret.

#3: Couch to 5K

Denne app, henvender sig til dig, der ønsker at komme i gang med at løbe, men er i tvivl om, hvordan du gør. App’en hjælper dig til at komme i gang med at løbe, så du til sidst når 5 kilometer uden stop. Det er smart, og du burde blive i stand til det på 9 uger med tre ugentlige træningspas.